27 stycznia

Stare zużyte sprzęty będące na wyposażeniu placówki zasilają szkolne zbiórki elektrośmieci!

Placówki, które aktywnie korzystają z Funduszu Oświatowego, mają możliwość oddawania zużytych urządzeń elektrycznych i elektronicznych, które były wyposażeniem szkoły/przedszkola. Przestarzałe, niedziałające sprzęty z sal informatycznych (jak komputery, monitory, rutery, klawiatury, radia, projektory), czy też zużyte sprzęty kuchenne (jak kuchenki eklektyczne, lodówki, zamrażalki, miksery, czajniki elektryczne), czy też stare  sprzęty będące niegdyś na wyposażeniu sekretariatu (jak faksy, drukarki, telefony, skanery, ksero) mogą zasilić szkolną zbiórkę elektrośmieci. Żeby jednak tak się stało, niezbędne jest posiadanie numeru BDO (jak wyrobić ten numer? sprawdź tutaj: https://bdo.mos.gov.pl/instrukcje-krok-po-kroku-system-bdo/). Każdy tego typu odbiór należy zgłosić oddzielnym Zleceniem Odbioru Elektrośmieci (nie należy łączyć go ze Zleceniem Odbioru Elektrośmieci zebranych podczas zbiórki). Rejestracji Zlecenia Odbioru Elektrośmieci należących do placówki można dokonać poprzez zalogowanie się do swojego profilu i wybór opcji: ZAMÓW ODBIÓR ELEKTROŚMIECI. W kroku 1 należy wybrać opcję:
  • Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstały w firmie lub instytucji w wyniku prowadzonej działalności – POTWIERDZONY KARTĄ PRZEKAZANIA ODPADÓW
Dalej należy wypełnić formularz i przejść przez kolejne kroki zlecenia. Jeśli jesteś nową placówką i nie posiadasz jeszcze loginu i hasła, wypełniony formularz Zlecenia Odbioru Elektrośmieci możesz wysłać na adres szkola@mmbe.pl lub przedszkole@mmbe.pl.